Spomenik zahvalnosti Francuskoj, rad vajara Ivana Meštrovića, postavljen je na kraju glavne aleje Kalemegdanskog parka 11. novembra 1930. godine u znak prijateljstva i saradnje Srbije i Francuske tokom Prvog svetskog rata. Podignut je prilozima Društva prijatelja Francuske i Društva nekadašnjih djaka francuskih škola.
Spomenik čine bronzana ženska figura, koja predstavlja Francusku kako u ratnom zanosu prilazi u pomoć Srbiji, i visoki kameni postament jednostavne forme, u čijem su donjem delu uklesana dva plitka reljefa. Na zapadnoj strani postamenta predstavljeni su francuski i srpski ratnici, a na istočnoj personifikacija „Sorbone” u vidu mlade žene okružene djacima. Ove reljefe su u duhu ar dekoa, prema Meštrovićevim crtežima, izveli vajari Frano Kršinić i Antun Augustinčić. Na preostale dve strane postamenta stoje natpisi: Volimo Francusku kao što je ona nas volela i A la France. Spomenik zahvalnosti Francuskoj proglašen je za spomenik kulture od velikog značaja za Republiku Srbiju.
Obnovu Spomenika zahvalnosti Francuskoj, koja je realizovana prema projektu arhitekte Zavoda za zaštitu spomenika kulture grada Beograda Zorana Tucića, obezbedile su vlade Republike Srbije i Republike Francuske.
U petak 7. septembra 2018. godine, pred članovima francusko-srpske komisije, koja je pratila izvodjenje i finansiranje radova, izvršena je primopredaja obnovljenog Spomenika zahvalnosti Francuskoj.
Spomenik je bio u veoma lošem stanju, sa brojnim oštećenjima nastalim tokom 88 godina. Radovi su se odvijali u više faza. Najpre je bronzana skulptura, rad čuvenog vajara Ivana Meštrovića, u kojoj je pre početka radova bilo pet tona betona i koja je bila puna pukotina, skinuta sa postamenta, a potom i restaurirana u posebno pripremljenom prostoru u neposrednoj blizini spomenika. Restauraciju skulpture izveo je vajar Zoran Kuzmanović, ekspert za bronzu.
Bareljefi na postamentu, izradjeni od bračkog kamena, bili su oštećeni gotovo do neprepoznatljivosti usled nepovoljnih vremenskih uslova. Bareljefe „Sorbona” i „Ratnici” ponovo je isklesao vajar Goran Čpajak u italijanskom mermeru „karara bjanko”, a na osnovu originalnih pozitiva bareljefa. Replike bareljefa su postavljene na novi postament spomenika. Originalni bareljefi, koji su se nalazili na Spomeniku, biće ustupljeni Muzeju grada Beograda na čuvanje.