Objekat je sagradjen izmedju 1922. i 1926. godine po idejnom projektu arhitekte Petra Popovića, i uz učešće arhitekte Dragiše Brašovana u razradi projekta. Izvodjač objekta bio je arhitekta Milan Sekulić, a namena se od nastanka do danas nije bitnije menjala: stanovanje u gornjim spratovima, poslovni prostor u mezaninu i restoran u prizemlju i podrumu. Objekat u celini sadrži sve odlike akademskog manirizma i predstavlja tipičnu veliku zgradu podignutu „za rentu“ u centru grada. Dekorativni sistem oslanja se na elemente neobaroka u oblikovanju ugaone kupole, dok je na korpusu gradjevine bliži akademiziranoj varijanti secesije. Naziv „Ruski car“ vezuje se za naziv starog prizemnog objekta koji je na istom mestu postojao sve do podizanja novog objekta. U medjuratnom periodu kafana „Ruski car“, imala je izgled otmenog beogradskog lokala. Od umetnika i književnika redovni posetioci bili su Mihajlo Petrov, Veljko Petrović i Branislav Nušić. Originalni enterijer kafane „Ruski car“ uništen je prilikom rekonstrukcije početkom šezdesetih godina kada je u ovom prostoru otvoren prvi restoran sa samousluživanjem „Zagreb“.
Službeni list grada Beograda br. 16/87