Zgrada „Progresa“ je sagradjena u periodu 1993-1996. godine kao šestospratna poslovna zgrada, na mestu starijeg jednospratnog objekta koji je tokom Drugog svetskog rata oštećen, a čitavo krilo prema Knez Mihailovoj ulici srušeno. Posle rata je više puta rekonstruisan i prepravljan, a potom i porušen 1992. godine. Projekat za novu zgradu „Progresa“ sa galerijskim prostorom u prizemlju predstavlja autorsko delo arhitekata Miodraga Mirkovića i Ljubiše Mangova, dobijen na konkursu 1990. godine, kasnije razradjen pod rukovodstvom arhitekte Mirkovića. Nov objekat je podignut na „stišnjenoj“ugaonoj parceli, oblikovan u stilu poznog postmodernizma. Uspešna interpolacija ogleda se u rešenju fasade iz Knez Mihailove ulice koja se jednim svojim delom stilski „vezuje“ za fasadno platno susednog objekta, a drugi konveksni deo iste fasade prati formu ugaonog dela Francuskog kulturnog centra na susednom uglu. Punim zidom perforiranim prozorskim otvorima napravljen je prelaz izmedju staklenog ugaonog dela i susednih objekata iz ranijih graditeljskih epoha. Duža fasada orijentisana prema Zmaj Jovinoj ulici blago sferne forme izvedena u staklu podeljena je horizontalnim mermernim trakama. Obilata upotreba stakla u spoljašnjem oblikovanju karakterističan je element u arhitekturi poslovnih objekata tog perioda. Poseban segment predstavlja galerija Progres, površine 530m² koja obuhvata prizemlje i prostor suterena. Glavni ulaz u galeriju iz Knez Mihailove ulice naglašen je bronzanom skulpurom Merkura na rotirajućem postamentu, rad umetnice Olje Ivanjicki, najznačajnije članice umetničke grupe Medijala, a čijom izložbom je otvorena galerija Progres 1997. godine. Prizemlje u kojem se nalazi galerija rešeno je u potpunosti u staklu, pa je sagledivost izložbenog sadržaja transparentna. Otvaranjem moderne galerije na mestu nekadašnje galerije „Sebastijan“, sačuvan je identitet mesta i postignut kontinuitet kulturnog života u Knez Mihailovoj ulici. Istovremeno je time jednodimenzionalna poslovna namena novog objekta izbegnuta.
„Sl. glasnik RS“ br. 55/19