СПОМЕН-ОБЕЛЕЖЈЕ, РАД ВАЈАРА КОЉЕ МИЛУНОВИЋА
 
ПРИЛАЗНА СТАЗА
 
ПРИСТУП СПОМЕН СОБАМА
 
ЕКСПОНАТ
 
УЛАЗ У ЛОГОРСКЕ ПРОСТОРИЈЕ
 
СТРАЖАРСКА КУЛА ЛОГОРА
 
 
 
 
УЛАЗНА КАПИЈА, ДЕТАЉ
 
 

Cultural monument
Banjica Camp,
33, Veljka Lukića-Kurjaka Street

Споменик културе
Бањички логор,
Вељка Лукића-Курјака 33

 
Lokacija     Location
 
 
 
In the old barracks of the 18th infantry regiment the occupying forces established a camp and from July 9, 1941 to October 3, 1944 a great number of brutal crimes were committed toward the citizens of Serbia. About 4200 prisoners were killed, mostly Serbs and 1000 Jews and Gypsies. The executions were systematic in the camp and at Jajinci. Ten revolutionaries shot in the Banjica camp were proclaimed national heores. In 1969 a memorial was erected in front of the camp building, the work of Nikola Kolja Milunović, with verses by Svetozar Trebješanin. A memorial room was also opened on that occasion. The new display in the Museum of the Banjica camp was opened on January 20, 1983 on the premises of the same building.
 
Nazad na opštinu
 
nazad na pocetak
 
 
 
У овом логору формираном у комплексу старе касарне 18. пешадијског пука у времену од 9. јула 1941. до 3. октобра 1944. године, окупатор је починио велики број злочина према грађанима Србије. Ликвидирано је око 4200 заточеника, од тога већина Срба, 1000 Јевреја и Рома. Стрељање је вршено систематски, у логору и у Јајинцима. Десеторо револуционара из Бањичког логора који су стрељани проглашено је народним херојима.
Испред зграде логора постављено је 1969. године спомен-обележје, рад Николе Коље Mилуновића, са стиховима Светозара Требјешанина, а том приликом отворена је и спомен-соба.
 




Службени лист града Београда бр. 23/84